KICKSTARTA HÖSTEN TILLSAMMANS MED

Snart öppnar Nordic Wellness – en av Sveriges största friskvårdskedjor i Väsby Centrum. Under öppningen får de 200 första ta del av vår fantastiska öppningskampanj och teckna medlemskap för endast 99kr/mån autogiro* eller gymkort 999kr/år. Startavgift ingår. Klicka här för att bli medlem.

När du väl tagit steget och blivit medlem, hur kommer du då igång och bibehåller din träningsmotivation? Träning ska kännas kul och motiverande. När hösten känns mörk och trist kan träningen vara det som ljusar upp och ger energi. Låt oss hjälpa dig på vägen. Med dessa fem enkla tips så kommer du garanterat hålla träningsmotivationen uppe under årets mörkaste månader.

Sätt upp ett personligt slutmål som är uppdelat i små delmål. Skriv ned målen i ditt favoritanteckningsblock. Det blir mer verkligt och de dagar det känns extra tungt kan du lätt ta fram det och påminna dig om varför du startade från början. Du behöver grotta ner dig och finna ett starkt syfte som ger dig en mening, när du har ditt varför på plats så kommer det kännas viktigt för dig.

Vad vill du få ut av din träning? Vad tycker du är roligt? Istället för att sätta upp för höga mål som bara sätter press, fokusera hellre på processen.
För varje dag så kommer du successivt känna dig starkare, sundare och piggare och den känslan i sig kommer ge dig kraft att ta nästa steg mot dina mål.

Ät rätt och drick mycket vatten. Det finns en gammal klyscha som säger ” vi blir vad vi äter”. Äter du mat som gör dig trött och hängig som inte bidrar med någon näring så kommer du må och orka därefter. Du vill ha energi och där är planeringen lika viktig. För att undvika småätande och sena eftermiddags dippar så vill du hålla blodsockret på en jämn nivå under hela dagen.

Planering kan vara att handla en gång i veckan istället för att spontan handla. Laga egna matlådor och ha nyttiga mellanmål redo i väskan när du är på språng. Kosten går i hand med din träning och dina resultat, så även om du kommer långt på att unna dig hälsosam kost så behöver du mixen av näring och rörelse för att uppnå hälsa.

Hitta en träningskompis som också vill komma igång. Chansen är större att du kommer komma iväg om någon räknar med att du dyker upp på gymmet. Dessutom är det roligare! Varför inte boka upp några gruppträningspass i veckan där du följer en instruktör som vägleder och pushar dig från start till slut? Det är ett ypperligt tillfälle för att upptäcka nya träningsformer och få nya träningskompisar.

Förnya garderoben med snygga färgglada träningskläder och sköna skor som du vill använda. Detta kan ge dig en extra motiverande kick till att ta första steget – att vilja byta om till träningskläderna. Tänk dig själv att glida in på gymmet med dina nya fräscha löparskor, redo att kicka igång träningspasset. Svårslaget!

Ta hjälp av en personlig tränare. Känns det fortfarande svårt och omotiverande att komma igång? Har du ingen aning hur du ska nå dina mål eller vad du ska äta? Oavsett om du är nybörjare eller inte så kan en PT hjälpa dig på spåret för att finna träningslusten. Att ha någon nära tillhands som hjälper dig, som har koll på dina framsteg och som följer din utveckling från start kan vara en bra investering på sikt.